Dağlarca- Bir dönüm- Bir şiir- Bir anı

15 Ekim 2009 Perşembe Gönderen Emrah Ateş
Birgün arkadaşımla karşılıklı oturmuş entel muhabbetler yapıyorum. Hani yazıyorum ya paso o yüzden entelim. Bir de sağolsun arada şair der. Neyse soruverdi birden;
Yahu sen nasıl birini seversin ?
O zamanlar cebimde taşıdığım ufak bir kağıt parçası vardı. Artık yapmıyorum böyle şeyler nedense.. Şiir vardı cebimde. Dağlarca'dan. Çıkardım al dedim oku;
Yüreği taştan bile olsa kızın
Ben sevdim mi
Çabucak buluşuruz
O taş çağında...
Dedim işte böyle...
Bugün Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın 1. ölüm yıldönümü. Yusuf Hayaloğlu diyordu ya, bütün güzel insanlar ölüyor birer birer diye, hakkatende öyle... Saygıyla anıyoruz...
not: İki blogda da aynı yazıyı yazmak istemezdim ama bazen kelimeler kifayetsiz kalıyor işte. Burada da paylaşmadan edemedim. Affola...


Etiketler: , ,

Bu Yazara ve İlgili Etikete Bağlı, İlginizi Çekebilecek Olanlar



  1. Sevgili Emrah Kardeşim !
    Yahu, cebinde şiir kağıtçıkları saklayan güzel bir çocuk. Senin de benim gibi doğum tarihinle, modelin uyuşmuyor be! uzaylı.
    Ustanın Akdeniz Şiirleri vardı. Ordan bir yer kalmış aklımda. Rahmet olsun kendine;

    Beni seviyor musun dedim,
    Yumdu gözlerini uzaklığa,
    Tam sorulacak an, diye gülümsedi,
    Tam sorulacak yer.

    Sevgiyle.

  2. sevgiyle ali abim
    sağol bu müthiş şiir için de (:

  3. Sevgili Emrah,

    Paylaşım için teşekkürler. Ben de Fazıl Hüsnü Dağlarca'yı saygıyla anıyorum. Herkesi onun bir şiiriyle selamlamak istiyorum.

    ÇALIŞMAK

    Değer yeşile yeşile
    Yeşil besmelesi yel yel yarın
    Hadi oğul hadi kız
    Kişiyi çoğul eder
    Çalışmak yalnızlığında tarlaların

    ......

    Kuşlarla ırmaklarla tohumlarla biz
    Hadi Tanrının günü
    Çalışmak
    Çalışmak ve yapmak
    Yurdu ve yeryüzünü

  4. Fazıl Hüsnü Dağlarca' yı, ben de alttaki dizeleriyle anmak isterim. Nurlar içinde yatsın.


    Yüzükoyun yatma diyor annem
    Yatar mıyım hiç,
    İster miyim
    Yüzümün
    Koyun olduğunu?

  5. Emrah çocuğu; ben şiir sevmem aslında bilir misin; ben 'şair' severim. Ben Nazım Usta, bir garip Orhan Veli, Cemal Süreya, Bertolt Brecht, Fazıl Hüsnü Dağlarca severim. Allanıp pullanmadan yüzünü yıkamış da görücüsüne çıkmış kadın gibi olmalı benim şiirlerim..

    Son iki dizesin yerlerde süründürüp gideceksin ya da uçuracaksın kanatsızca mutluluk bulutlarının üzerinde..
    Şiir anlayışım bu benim :)
    Emrah'ım, yengeç oğluma sevgiler :)

Yorum Gönder

İnsana Dair ve İnsanca Her Türlü Halin ve Yorumun Üstünlüğüne, Biricikliğine İnanıyorsanız. Lütfen Siz de Paylaşın.