Kediler Bilir

20 Ocak 2010 Çarşamba Gönderen Yazmak Keyiftir
Ormanın içinde bir yerde oturuyorsanız eğer,
Tabiata yakınsınızdır. Orada evrenin işleyişini, kurallarını çok yakın izlerseniz. Evreni kavrarken tümden gelimden ziyade tüme varımla izah edersiniz Allah'ı. Yaprak kıpırdar, rüzgar eser, yağmur yağar, fırtına çıkar. Ay ışığında göz kapaklarını açıp kapatan Baykuş'un gözlerinde, sabah erken kapınızın önüne gelen bebe kirpilerde, yeni doğmuş köpek, kedi yavrularında, soğukta balkon demirine konan kuşlarda, güneşle birlikte asmanın üstünden gelen sincapta hep O'nu görürsünüz. Evrenle, göl kenarındaki sazlar gibi eğilip kalkarak uyumlu yaşamayı ve paylaşmayı öğrenirsiniz. Kapınızın önüne bir mama kabı bırakır, rüzgar çanlarının yanına uçanlar için kış aylarında küçük margarin salıncakları asarsınız. Ayırt etmemeye gayret edersiniz birini diğerinden ama .. kedilerin yeri ayrıdır bende. Hele siyah-beyaz olanlarının. Belki de içimin tek mevsimi sonbahara uygun olduğu için.
Bilinenin aksine, kedilerin allegorik hikayelerde ifade edildiği gibi metafizik bir dünyaları ve apayrı bir sevgi hissediş tarzları vardır. Kediler sevdiklerine ve evlerine sıtkı sadakatle bağlıdırlar. Kedilerin gözleri ancak ve ancak iki halde yollara düşer..
Birincisi, ölümlerinden önce ..
İkincisi, incitilip istenmediklerinde ..
Halk arasındaki söylecenin tersine nazik ve naiftir kediler. Biz anlamasak da son bir vedayı çok görmezler bize. Hep son kez gece gelir.. sabaha karşı yok olurlar ..

Kediler bilir ömürlerini ve istenmedikleri zamanları ..
Giderler uzuun yollara acı vermemek ve incitmemek için ...


Bu Yazara ve İlgili Etikete Bağlı, İlginizi Çekebilecek Olanlar



  1. Dokundu bu yazı bana hem de çoookk...

    Kedileri bilirim. Yumuşacık, sımsıcak, her daim dost... Çocukluğumun oyun arkadaşı... Ve bir gün kaçınılmaz son. Kardeşlerimle törenle gömmemiz, iki gözüm iki çeşme durumları...

    Sevgili Ali İkizkaya,

    Benimkinin dönme olasılığı yok. Ama sizinkinin belki vardır, keşke olsa, bir yolu bulunsa...

    Sevgilerimle.

  2. Minicik bir çiçekten bir böcekten, Allah'a varış. Yarattığı her bir zerreye aşkla, Yaradana aşık olmak. Doğadaki herşeye ama herşeye tutkuyla bağlanmak, sevmek tüm yaradılanları Yaradandan dolayı...


    Gerçekten böyle bir yerde mi yaşıyorsun..? Sen dünyanın en şanslı insanlarındansın Ali kardeşcimm... Sen anlattıkça benim içim mutlulukla coşkuyla doldu. Eşimin ve benim hayallerimizi hep böyle bir yerde yaşamak süsledi yıllardır ama bir türlü ayrılamadık şu büyük şehirden:((

    Yaa o ne güzel bir şeydir öyle. Ki, küçükken kapkaranlık bir gecede, kardeşimle dışarı çıkıp bir baykuşu izlemiştik. Kendine has ötüşünü dinlemiş, karanlıkta göz kırparken gözünde yanan ışığını görmüştük .

    Ya o bebe kirpiler; nasıl bir duygudur acaba..? Kapınızı açıyorsunuz ve bir sincapla bir kirpi yavrusuyla burun buruna geliveriyorsunuz. İnanılmaz güzellikte bir manzara bu. Kapınıza gelen kedi köpek yavruları,kuşlar ,kuşlar için konmuş margarin kutusunda salıncaklar. Anlatamam, içimi ne kadar ısıttı ve aynı anda da ne kadar özledim tanımadığım bu hayatı,anlatamam...

    Kediler; ne yazık ki, dokunamadığım bana dokununca korktuğum ama geriden çok sevdiğim hayran olduğum, saatlerce izlesem bir yumağın peşinde debelenenişlerini, hoplayıp zıplamalarını doyamadığım harika, insan dostu kediler...

    Sonbaharında çiçekler açsın; doyumsuz güzellikte, rengarenk,mis kokulu çiçekler...

    Sevgiler

  3. "Evrenle, göl kenarındaki sazlar gibi eğilip kalkarak uyumlu yaşamayı ve paylaşmayı" bilen kişi için ACI yoktur olmamalıdır dostum.Giden için sevinmek gelene eyvallah demek bize düşüyor galiba.Giden kalıp değiştirip belki de başka bir bedenle tekrar tekamül ederek çıkacak karşımıza inşaallah hayırlı olsun dilerim sevgilerimle.

  4. Bütün yaradılanlar ömürleri ne kadardır bilmiyor.İlk defa Şanslı'nın doğum tarihini düşündüm ve 6 yaşına girecek önümüzdeki ağustos.Artık bizimde yaşımızın küçülmediği gibi,Şanslı'mın da küçülmüyor.Şanslı'yı kaybetme korkusu girdi yüreğime.Şanslı lütfen büyüme dedim büyüme!öyle baktı gözlerimin içine.Anladı beni,benim o nu anladığım gibi.O benim en iyi dostum.
    Teşekkürler...

  5. bir kedim bile yok
    anlıyor musun?
    hadi gülümse...

  6. Adsız
    Bu yorum yazar tarafından silindi.
  7. bu arlar kedimde o duyguları hisseder gibi oldum çünkü eve bir köpek aldım üzülmesin diye köpekten çok onunla ilgileniyoruz orfe me bir şey olmasın kıyamam ben ona sevgi ve dostlukla..

  8. Sevgili Aysema, Çınar, Sufi, Şanslı, Emrah, AsyaSelda ve Bilge !
    Hepinizden yorumlara geç cevap verdiğim için özür dilerken af etmenizi bekliyorum. Hepinize tek tek cevap yazacağım.
    Sevgiyle..

Yorum Gönder

İnsana Dair ve İnsanca Her Türlü Halin ve Yorumun Üstünlüğüne, Biricikliğine İnanıyorsanız. Lütfen Siz de Paylaşın.